TUDOMÁNYOSSÁG VAGY OSTOBA GŐG?
A magyar tudományos akadémia magyar nyelvvel kapcsolatos munkásságának egyik legszembetűnőbb eredménye, hogy mára a magyar oktatásban az azt elszenvedők, vagyis a gyerekek között a magyar nyelvtan lett a leggyűlöltebb tantárgy!
Vajon a valódi tudományosság, vagy az ostoba gőg farag az édes anyanyelvből utálatos nyűgöt a tanulni vágyó gyerekek számára?
Az vajon hogyan lehetséges, hogyha én "tudományos" képesítést kapok az akadémiától, akkor a tudomány nevében a tényeket tagadnom kell, mert csak így tudom igazolni a következtetéseimet?
Tagadnom kell a rendszer alapjait a gyököket, mert azokból levezetve a rendszer rögtön láthatóvá válik!
És tanítanom kell a nyilvánvaló közröhejt, az elvonással született szavak logikailag igazolhatatlan tanát, a hangsúlyra épülő hibás szótagolást és a többi vérlázító hazugságot, amit csak az tud tiszta szívvel tudománynak elfogadni, akinek a tananyagból áradó ostoba gőg, már teljesen elhomályosította minden logikus gondolatát!
(Ha valóban nincsenek gyökök, akkor a nyelvújítók vajon mikből rakták ki a nyak-teker-ész-et-i-mell-fek-venc, vagy a gőz-pöf-ög-ész-et-i-tov-a-lök-ö-döm és még sorolhatnám szavakat? És hogy lehetséges az, hogy bárki, aki elkezdi pakolgatni ezeket a nem létező gyököket, az addig nem létező, mégis bárki számára érthető szavakat tud létrehozni?)
Mert az igazi tudományosság és az ostoba gőg között, nagyon vékony a határvonal! Ezt a határvonalat pedig úgy hívják hogy kíváncsiság, nyitottság, és logikus érvelés...
Mert ha egy elméletet csak úgy lehet bizonyítani, hogy a kedvéért tagadni kell a nyilvánvaló rendszert, az mindig az ostoba gőg győzelme a tudományos igényesség felett!
Juhász Zsolt
![](https://67da05aa88.cbaul-cdnwnd.com/8f6ceae770dc7762ef64de36fe257445/200000025-af7bfaf7c2/gyerekneveles.jpg?ph=67da05aa88)